A Google 2022 augusztus közepén tette nyilvánossá az új frissítésről szóló hírt. Az új frissítés eredeti neve a „Helpful Content Update„, mellyel még inkább az eredeti tartalmakat kívánják támogatni. A célkitűzés középpontjában továbbra is a felhasználói élmény, és a segítőkész, hasznos tartalmak állnak, melyeket a kívánalmaknak megfelelően emberek írnak emberek számára. A frissítés célja tehát egyrészt azt, hogy háttérbe szorítsák azokat a már bevett gyakorlatokat, hogy a weboldalak tartalmai már inkább a keresőmotoroknak készülnek és nem a látogatók kérdéseire, kereséseire nyújtanak válaszokat. Másrészt pedig szeretnék visszaszorítani az egyre több helyen reklámozott, és így egyre felkapottabbá váló, mesterséges intelligencia által kreált tartalmak további terjedését.

Akik eddig is olyan tartalmakat készítettek weboldalaikon, amik a látogatók érdekeit szolgálták, azokat az új, Hasznos Tartalom frissítés nem fogja büntetni. Viszont, akik csak azért készítettek, illetve készíttettek tartalmakat, hogy weboldaluk minél előrébb kerüljön a találati listában, azokat az új algoritmus büntetni fogja. Értékteremtés nélkül, máshol fellelhető leírások másolásával, illetve összeszerkesztésével, melyek nem a felhasználók, hanem a keresőmotorokat célozták leginkább, a jövőben nem érdemes próbálkozni. Megelőzendő a rangsorban való visszasorolást, ha ismert az ilyen tartalom megléte az oldalon, akkor a tulajdonosoknak érdemes azt a felsorolt szempontok alapján átdolgozni, és valódi értéket teremteni. Végső megoldás pedig a nem megfelelő tartalom eltávolítása a weboldalról, hiszen ha az algoritmus úgy értékeli, hogy a tartalom kevés hozzáadott értékkel bír, vagy nem hasznos a látogatók számára, akkor az oldal nem fog jól teljesíteni. Azok viszont, melyek releváns, hasznos tartalommal bírnak és a látogatók elégedettségére vannak, jó eséllyel jobban fognak teljesíteni. 

Fontos tudni, hogy a frissítés bevezetése a mai napon (2022. augusztus 25) történt meg, de teljes értékkel várhatóan csak pár hét múlva fog működni. Legelső periódusban az angol nyelvű weboldalakat és tartalmakat fogja érinteni, és csak ezt követően fog már területeken is bevezetésre kerülni. Ha azonban korábban nem sikerült valóban egyedi és hasznos tartalmat készíteni, akkor érdemes minél előbb nekilátni, hiszen ha a frissítés következtében rosszabb pozícióba kerül egy weboldal, akkor akár hónapokba is telhet, mire a javított, már értékes tartalommal ellátott oldal a találati listán ismét jobb eredményeket érhet el. 

Összefoglalva érdemes megjegyezni, hogy a frissítés nagy horderejűnek ígérkezik, és érdemes rá felkészülni, ha pedig az nem sikerül, akkor érdemes a teljes bevezetése után annak, illetve az elvárásainak megfelelni. Ügyfeleinkkel már korábban is azon dolgoztunk, hogy a látogatóik, ügyfeleik, és megrendelőik megtalálják a kérdéseikre a válaszokat és azt kapják amit elvárnak. Fontos azonban, hogy a további rangsorolási szempontok nem tűnnek el, így érdemes azokkal továbbra is foglalkozni, és azokon dolgozni.