A keresőoptimalizálás esetében a rangsorolási tényezők időről időre változnak. Egyes tényezők hangsúlyosabbá válnak, míg mások jelentéktelenebbé. Ez teljesen természetes, hiszen idővel egyrészt szinte minden változik, és újabb szempontok kerülnek előtérbe, melyekre korábban senki sem gondolt. A keresőoptimalizálás elmúlt majdnem 30 évében volt időszak, amikor a kulcsszavakon volt a hangsúly, volt amikor a tartalmon, és olyan is amikor a linkek szerepén. Ezek továbbra is mind-mind nagyon fontos tényezők, de az elmúlt időszakban felnőtt melléjük egy másik meghatározó szempont is: a felhasználói élmény.

Az idei évben utóbbi még inkább hangsúlyossá vált. A Google 2020-ban jelentette be az Alapvető webes vitals mutatókat, melyek a valós használati adatok alapján kezdték el bemutatni a weboldalak teljesítményét és ez által arra ösztönözni a tulajdonosokat, hogy javítsanak azokon. Három mutató került bevezetésre:
LCP – legnagyobb vizuális tartalomválasz
FID – első interakciótól számított válaszkésés
CLS  – elrendezés összmozgása.

A 2021-es évtől kezdve ez a három mutató már rangsorolási tényező is lett. 2022-ben fontos változás volt, hogy míg a tavalyi évben csak mobilos nézetben befolyásolta a helyezéseket, addig idén már asztali (desktop) nézetben is. Ezen mutatók javításán mindenképpen előnyös dolgozni, hiszen nem csak közvetve a Google számára fontos, hogy egy weboldal gyorsan betöltődjön, hanem a látogatóknak is az az elvárásuk már, hogy minél előbb lássák a megjeleníteni kívánt információkat. Amennyiben ezt nem sikerül pár másodperc alatt megvalósítani, úgy jó eséllyel visszalépnek és máshol keresik tovább az igényüknek megfelelő megoldást, illetve választ. Ezzel pedig a keresőmotorok felé az  a visszajelzés érkezik, hogy az adott oldalon valamiért ezt nem találták meg. Viszont nem csak a betöltési sebességeket veszik már csak figyelembe,  hiszen a harmadik mutató már az oldal vizuális stabilitását jelzi. Nem megfelelő érték esetén ezen is érdemes dolgozni, hiszen felhasználói szempontból tényleg nagyon nem előnyös ha a különböző oldalelemek elmozdulnak, miközben a látogató használni szeretné őket.

Idei frissítés volt, a termékértékelésekkel kapcsolatos javaslatok bővítése azon oldalak számára, melyek tartalmaznak termékértékelést. Hangsúlyosabbá váltak a részletesebb, hiteles és minőségi értékelések. Ez szintén a felhasználók, vásárlók érdekeit szolgálja, hiszen egy-egy termék megvásárlása előtt mindenképpen hasznos, ha releváns véleményeket olvashatnak azon termékről melyre rákerestek. Azon oldalak pedig, ahol ez is megtalálható nem véletlenül kerülhetnek előrébb a rangsorban.

Egyre inkább felértékelődött a strukturált adatok szerepe nem csak a rangsorban, hanem a találatok között is. Mindenképpen megéri vele foglalkozni hiszen egyrészt a keresőmotorokkal is kommunikál az ember, „viszonzásul” pedig a kiszolgált információk úgy jelenhetnek meg, hogy a találati oldalon is jobban ki lehet velük tűnni. A videós tartalmak a korábbi tendenciának megfelelően szintén egyre jobban segítségre lehetnek.

 2022 augusztus 25-én került bevezetésre a “Helpful Content Update”, amely a felhasználói éményt úgy igyekszik még jobban elősegíteni, hogy hasznos és eredeti tartalmakat jutalmazza, a javarészt pedig a keresőmotoroknak szánt, kevés hozzáadott értéket tartalmazó oldalakat viszont bünteti, így elősegítve azt, hogy a felhasználók tényleg azt találják meg amit keresnek. A Helpful Content frissítésről részletesebben ide kattintva olvashat.

Végül pedig meg kell említenünk a korábban bevezetett és a Google által azóta is hangsúlyos E-A-T azaz Expertise(szakértelem), Authoritativeness(hitelesség), Trustworthiness(megbízhatóság) továbbra is nagyon fontos tényező maradt. A látogatók, érdeklődők egyértelműen sokkal szívesebben időznek és vásárolnak egy olyan oldalon amely egy témában kellő szakértelemmel rendelkezik, hiteles és megbízható is.  A felhasználó szándékát az algoritmusok is egyre jobban megértik, és hiába ír valaki sokat egy kérdésről, termékről vagy szolgáltatásról a kívánt kulcsszavakat többször is megjelenítve, ha a látogató nem találja meg azt amit szeretne és amire kíváncsi, akkor vissza fog lépni a keresőbe és jó eséllyel a következő találatot is meg fogja nyitni, hogy megfelelő információhoz jusson. Ezeket azonban a Google is érzékeli, és ha másik oldalon a kereső megtalálja amit keres és  nem lép vissza, hogy egy harmadik oldalon kutakodjon tovább, akkor mutathat több link az elsőre, lehet ott több „tartalom”, az adott kulcsszó is fel lehet sorolva többször, mégis jó eséllyel kerül idővel előrébb a korábban a rangsorban hátrébb sorolt oldal, hiszen a minőség egyre fontosabb.